11.SINIF TÜRK EDEBİYATI 2. DÖNEM 2.YAZILI SINAV SORULARI VE CEVAP ANAHTARI AŞAĞIDA BİRÇOK SINAVIN SORULARI VE CEVAPLARI MEVCUTTUR!
|
AD SOYAD: NO: 2007 – 2008 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI DERİNCE LİSESİ 11.SINIFLAR TÜRK EDEBİYATI DERSİ II. DÖNEM II. YAZILI YOKLAMA (ORTAK) |
… Sabah gazetesinde dekadanlar makalesi yayımlanıncaya kadar orta yerde “Dekadanlık” sözü yoktu. “Dekadanlık” sözü olmadığı gibi kimse çıkıp da kendi namına asaleten arkadaşları namına vekâleten: “Biz şöyle bir edebiyat okulu kurduk, bundan sonra şöyle yazacağız, edebiyatı şu yolda ilerleteceğiz vs.” gibi bir iddiada bulunmamıştı.
…Dekadanlar makalesini yazan zat: “Bizde birtakım genç edipler var, bunlar lisanı berbat ediyorlar, yazdıklarından bir şey anlaşılmıyor, bunlara “Dekadan” denir. Çünkü Fransa’da böyle bir edebiyat okulunun taraftarları vardır ki yazdıkları anlaşılmaz ve onlara ”Dekadan” derler.”diyordu.”H.C.Yalçın
1) a)Parçadaki “Genç edipler” sözüyle kimler anlatılmak isteniyor? (10p)
b) Dekadanlar makalesini yazan zat, neyi eleştirmektedir? (10p)
2) a) Aşağıdaki şiirde hangi sanat anlayışları “sizler” ve “ben” diye karşılaştırılmaktadır? (10p)
b) “ben” diye hitap edilen sanat anlayışının özelliklerini belirleyiniz. (10p)
— Sen kalpsizsin; hani senin gençliğinin hayatı?
— Aşklarım mı? Bir nefeste solabilen bu şeyler,
Bir yanardağ ateşiyle kömür gibi karardı;
Şimdi ise yerlerinde bir sıtmalı yel eser.
Evet, benim her şi’rimde yılan dişli diken var;
Sizler gidin bal verecek yeni açmış gül bulun.
Belki benim acı sesim kulakları tırmalar;
Sizler gidin, genç kızların türküsüyle şen olun.
Varın sizler, onlar ile korularda el ele
Gezin, gülün, bir çift bülbül aşkı ile yaşayın;
Yalnız kendi, yalnız kendi ruhunuzu okşayın.
Zavallı ben, elimdeki şu üç telli saz ile
Milletimin felâketli hayatını söyleyim;
Dertlilerin gözyaşını çevrem ile sileyim!..(Benim Şiirlerim)
3) a) Aşağıdaki dörtlük hangi fikir akımının etkisiyle yazılmıştır? Bu fikir akımının önde gelen bir temsilcisinin adını yazınız.(10p)
b) Dörtlüğü şekil bakımından inceleyiniz.( vezin, şema, kafiye, redif, nazım birimi) (10p)
Batan güneşlerin ölgün nigahı
Karartıp soldurmuş o kıblegahı
Mazlum bir ümmetin baht-ı siyahı
Viran kubbesinde gölgeler salmış. (Harap Mabed)
4) Aşağıdaki dizeleri yorumlayınız.(10p) Farzı muhal: farz edelim ki Tabut –ı cesim: Büyük tabut
“ölmez bu vatan farz - ı muhal ölse de hatta
çekmez kürenin sırtı bu tabut u cesimi”(Bu dizeleri Atatürk, TBMM kürsüsünden okumuştur.)
5) Aşağıdaki özellikleri verilmiş yazarımızın adını yazınız. (10p)
“Türkiye’nin istiklal ve hayat hakkını alacağı güne kadar hiçbir korku, hiçbir meşakkat önünden kaçmayacağız. Yedi yüz senelik tarihin ağlayan minareleri altında yemin ediniz!” diyerek İzmir’in işgalini protesto etmek için Sultanahmet Meydanını dolduran milyonları, ağlayarak ve ağlatarak etkilemiş olan yazarımız, eserlerinde genellikle kadın kahramanları kullanır. Mor Salkımlı Ev, yazarın eserlerinden biridir.”
6) 1911 – 1923 yılları arasında şiirin ses, söyleyiş, yapı, tema dil ve anlatım bakımından kaç gruba ayrıldığını ve bu grupların temsilcilerinin isimlerini yazınız. (20p)
NOT: Yazınız elçinizdir. Onun düzen ve temizliğine önem gösteriniz. Başarılar dilerim...
Rabia GÜLYILDIZ Emre Kaan GÜLYILDIZ Mehmet ALPERDEM
|
2007 – 2008 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI DERİNCE LİSESİ 11.SINIFLAR TÜRK EDEBİYATI DERSİ II. DÖNEM II. YAZILI YOKLAMA (ORTAK) AD SOYAD: NO: |
“… Sabah gazetesinde dekadanlar makalesi yayımlanıncaya kadar orta yerde “Dekadanlık” sözü yoktu. “Dekadanlık” sözü olmadığı gibi kimse çıkıp da kendi namına asaleten arkadaşları namına vekâleten: “Biz şöyle bir edebiyat okulu kurduk, bundan sonra şöyle yazacağız, edebiyatı şu yolda ilerleteceğiz vs.” gibi bir iddiada bulunmamıştı.
…Dekadanlar makalesini yazan zat: “Bizde birtakım genç edipler var, bunlar lisanı berbat ediyorlar, yazdıklarından bir şey anlaşılmıyor, bunlara “Dekadan” denir. Çünkü Fransa’da böyle bir edebiyat okulunun taraftarları vardır ki yazdıkları anlaşılmaz ve onlara ”Dekadan” derler.”diyordu.”H.C.Yalçın
1) a) Parçadaki “Genç edipler” sözüyle kimler anlatılmak isteniyor? (10p)
b) Dekadanlar makalesini yazan zat, neyi eleştirmektedir? (10p)
2) a) Aşağıdaki şiirde hangi sanat anlayışları “sizler” ve “ben” diye karşılaştırılmaktadır? (10p)
b) “sizler” diye hitap edilen sanat anlayışının özelliklerini belirleyiniz. (10p)
— Sen kalpsizsin; hani senin gençliğinin hayatı?
— Aşklarım mı? Bir nefeste solabilen bu şeyler,
Bir yanardağ ateşiyle kömür gibi karardı;
Şimdi ise yerlerinde bir sıtmalı yel eser.
Evet, benim her şi’rimde yılan dişli diken var;
Sizler gidin bal verecek yeni açmış gül bulun.
Belki benim acı sesim kulakları tırmalar;
Sizler gidin, genç kızların türküsüyle şen olun.
Varın sizler, onlar ile korularda el ele
Gezin, gülün, bir çift bülbül aşkı ile yaşayın;
Yalnız kendi, yalnız kendi ruhunuzu okşayın.
Zavallı ben, elimdeki şu üç telli saz ile
Milletimin felâketli hayatını söyleyim;
Dertlilerin gözyaşını çevrem ile sileyim!..(Benim Şiirlerim)
3) a) Aşağıdaki dörtlük hangi fikir akımının etkisiyle yazılmıştır? Bu fikir akımının önde gelen bir temsilcisinin adını yazınız.(10p)
b) Beşliği şekil bakımından inceleyiniz.( vezin, şema, kafiye, redif, nazım birimi) (10p)
Yüce dağlar çökmüş, belleri kalmış,
Coşkun ırmakların selleri kalmış,
Hanlar yok meydanda, illeri kalmış,
Düşenler çok ama kalkan nerede?
Gideyim arayım: Hakan nerede? (Altın Destan)
4) Aşağıdaki dizeleri yorumlayınız.(10p) Farz-ı muhal: farz edelim ki Tabut –ı cesim: Büyük tabut
“Ölmez bu vatan farz - ı muhal ölse de hatta
Çekmez kürenin sırtı bu tabut u cesimi”(Bu dizeleri Atatürk, TBMM kürsüsünden okumuştur.)
5) “Fransa’da öğrenci iken tarih öğretmeni Albert Sorel’in: “Dünyada iki bilinmeyen vardır. Bunlar coğrafyada kutuplar, tarihte Türkler.” Sözünün etkisiyle sanatında milli ve manevi değerlerimize bağlı kalmıştır. Ok isimli manzumesi hariç eserlerinde aruz veznini kullanan şairin Sessiz Gemi, Aziz İstanbul önemli eserlerindendir.”
Yukarıdaki özellikleri verilmiş yazarımızın adını yazınız. (10p)
6) 1911 – 1923 yılları arasında şiirin ses, söyleyiş, yapı, tema dil ve anlatım bakımından kaç gruba ayrıldığını ve bu grupların temsilcilerinin isimlerini yazınız. (20p)
NOT: Yazınız elçinizdir. Onun düzen ve temizliğine önem gösteriniz. Başarılar dilerim...
Rabia GÜLYILDIZ Emre Kaan GÜLYILDIZ Mehmet ALPERDEM
2007–2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORUÇ REİS AND. LİSESİ
11 TM-A SINIFI 2. DÖNEM TÜRK EDB. 2. YAZILI SOR.
MERDİVEN
Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden, 1. Yandaki şiirden ne anlıyorsunuz?Yorumlayınız.
Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak,
Ve bir zaman bakacaksın semaya ağlayarak...
Sular sarardı yüzün perde perde solmakta,
Kızıl havaları seyret ki akşam olmakta...
Ahmet Haşim
2. Yukarıdaki şiirde “merdiven” ve “çıkmak” sözcükleriyle hangi edebi sanat yapılmıştır?Açıklayınız.
3. Şinasi, Batı edebiyatı yolunda ilk örnekleri veren, batılı türleri tanıtan İLKLERİN ADAMI niteliğindedir.Sanatçının Türk edb. getirdiği yenilikleri yazınız.
4. Genç Kalemler dergisi’nin önemli elemanlarını yazınız.
5. D – Y koyunuz veya boşlukları doldurunuz.
( ) İlk dram örneği 1870 yılında yazılmış Recaizade Mahmut Ekrem’in Afife Anjelik adlı oyunudur.
( ) Ahmet Mithat Efendi’nin tiyatro tekniği çok güçlüdür ve 12 eser vermiştir.
Hece ölçüsüyle ve manzum yazılmış ilk tiyatro eseri Abdülhak Hamid’in .....................................................
ve Liberte adlı eserleridir.
Bülbül şiiri ........................................................................’in olup .....................................................’nın işgali üzerine yazılmıştır.
ATATÜRK MİLLİYETÇİLİĞİ
Atatürk’e göre milliyetçilik, devletin ayrılmaz bir parçasıdır.Milleti birlik ve beraberlik çatısı altında birleştirir.Bütünleştirir...Ve yüceltir. Onun içindir ki Atatürk: “Siyasi kuvvet, milli irade ve hakimiyet milletin bir bütün halinde, ortak kişiliğine aittir.Birdir, bütündür, bölünmez, ayrılmaz ve devredilemez.” der. Bekir TÜNAY (Atatürkçü Düşünce)
6. a) Atatürk’ün milliyetçilik anlayışının temel özellikleri nelerdir? ( 5 )
b) Milliyetçilik ilkesinin cumhuriyetimizin kuruluşunda oynadığı rolü dikkate alarak bu ilkenin günümüz için ifade ettiği anlam ve önem nedir? (
MAHALLE KAHVESİ 7. Akif’in şiirlerinde işlediği konular ve manzumelerinin
Çamurlu bir kapı, üstünde bir değirmi delik; yazılış amacı nedir?Yazınız.
Önünde tahta mı, toprak mı?Sorma pis bir eşik.
Şu gördüğüm yer için her ne söylesem caiz;
Ahırla farkı: O yemliklidir; bu yemliksiz!
Mehmet Akif ERSOY
8. ESER YAZAR TÜRÜ
Ey Türk Uyan ..................................................... ...........................
Harap Mabetler ..................................................... ............................
Piyale ..................................................... ............................
Safahat ..................................................... ............................
Yaban ..................................................... ............................
9. Aşağıdaki sanatçıların hangi edebi akıma bağlı olduklarını karşılarına yazınız.
Tevfik Fikret :
Emile Zola :
Victor Hugo :
Tristan Tzara :
Tolstoy :
10. Tevfik Fikret ve Mehmet Akif arasındaki edebi kavgayı anlatınız.
NOT DAĞILIMI: Her sorunun doğru yanıtı 10 puandır.
BAŞARILAR Mustafa İBİŞ
T. D. ve Edb. Öğrt.
2007-2008 11 TM.C-SOS.B SINIFLARI 2.DÖNEM 2.TÜRK EDEBİYATI SINAVI SORULARI
Adı Soyadı : Aldığı Not:
S.1) Aşağıdaki üç şiirin temsil ettikleri anlayış (saf şiir, milliyetçi şiir, manzum hikaye) bakımından hangi anlayışta yazıldıklarını açıklayınız.?
Uyu yavrum,yine şimsek çakıyor, Şehit baban gelmiş bize bakıyor Yarasından kızıl kanlar akıyor Bu yarayı dur bağlayım ninni! Sen ağlama ben ağlayım ninni! | Gün bitti. Ağaçta neş\'e söndü. Yaprak ateş oldu, kuş da yakut; Yaprakla kuşun parıltısından Havzun suyu erguvana döndü | Geçen akşam eve geldim. Dediler: -Seyfi Baba Hastalanmış, yatıyormuş. -Nesi varmış acaba? -Bilmeyiz, oğlu haber verdi geçerken bu sabah. -Keşki ben evde olaydım... Esef ettim, vah vah!
|
FERHUNDE KALFA”dan
“…Düğüne karar verildikten sonra ufak bir korku ile sevinmekten hali kalmamıştı.Birden silkinerek kendini hakikate davet etti.:Çılgın Kız!Çifte düğün yapacak değiller a!Her şeyin sırası var.
Kıskanmıyor, aksine o beklenen sıra çabuk gelmek için herkesten ziyade o telaş ediyordu.Her sabah çarşıya çıkılmak lüzumunu küçük hanımın hatırına o getiriyordu.Üsküdar çarşısından aldıkları türlü türlü kumaş paketleri,sırmalı bohçalar kollarında birikiyor,bunları kimseye taşıttırmıyordu.
..Bu vakıadan sonra Ferhunde’ye başka bir hiffet geldi.Bu defa emelinin ufkuna ciddî ve sarîh bir umut dikilmişti.Düğünde Ferhunde’nin şahsiyeti taaddüt etti.
…Ferhunde hiç cevap vermedi,çevrildi ve dışarıya baktı,inanamıyordu.Kendi kendine mırıldanırken arkasından işittiler:”Tamam!diyordu.Bekle,bekle de lalaya var…..”
S.2) Halit Ziya’nın Ferhunde Kalfa öyküsünden alınmış yukarıdaki metinden Servet-i Fünun öykücülüğüne ait özellikleri bulunuz.
S.3) a) Ferhunde Kalfa hikâyesindeki temel çatışmayı yazınız.
b) Yukarıdaki parçadan hareketle S.Fünun hikayelerinde tasvirin özelliklerini yazınız.
c) Bu öyküyü etkilendiği edebî akıma göre adlandırınız.
S.4) “Bu akıma bağlı sanatçılar yaşanan zaman yerine geçmiş zaman üzerinde durmuşlar; tarihin her döneminden, özellikle Hint, Mısır, Filistin gibi uzak ve yabancı ülkelerin kültür ve efsanelerinden yararlanmışlar; bu ülkelerin doğa görünümlerine eserlerinde yer vererek egzotik bir hava yaratmışlardır. "Sanat İçin sanat" anlayışının benimsendiği bu akımda şiirin biçimsel özelliklerine de önem verilmiştir.”
Bu parçada hangi edebi akımdan söz edilmektedir?
S.5) Aşağıdaki eserlerin yazarlarını yazınız
a) Türk Sazı b)Üç Tarz-ı Siyaset c) Hayat-ı Muhayyel d) Tarih-i Kadim e) Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar
S.6) Aşağıdaki boşlukları doldurunuz.(Soruyu üstünde yanıtlayınız.)
a) ………………….. akımı Millî Mücadele’nin kazanılması ve Cumhuriyet’in örgütlenmesinde rol oynamıştır.
b) Yusuf Akçuraoğlu ……………………..……adlı eserinde ……………………. akımını eleştirir.
c) İslamcılık akımını savunanlar,Osmanlı İmparatorluğunun ve Bütün İslam dünyasının kurtuluşunu,İslam bir-
liği yanında …………………………………………….formülüne bağlamıştı.
d) Fecr-i Ati topluluğu dağılınca ……………………………..adlı sanatçı Fecr-i ati’nin temel ilkelerine bağlı kalmış ve …………….. ………………………..… e katılmamıştır,bağımsız kalmıştır.
S.7) YAZ CENGE GIDERKEN
Ada’nın çamlı, güzel sahili üstünde, zarif
Bir güzel lane-i sevda..bu küçük köşk, bu latif
Yuvanın her tarafından, gece gündüz mürgaan
Pür meserret uçuşurlar ve öterler; o zaman
Bu saadetli, meserretli, güleryüzlü eve
Mütemadi dökülür hep uçuşan bir nağme…
(lâne : yuva, latif:güzel,hoş, mürgaan:kuşlar
meserret: sevinme mütemadi: sürekli,durmadan)
Tahsin NAHİT
Ben bir Türküm dinim, cinsim uludur.
Sinem, özüm ates ile doludur.
Insan olan vataninin kuludur.
Türk evladi evde durmaz; giderim
Bu topraklar ecdadımın ocağı;
Evim, köyüm hep bu yerin bucağı;
İşte vatan, işte Tanrı kucağı.
Ata yurdun, evlat bozmaz giderim
M.Emin YURDAKUL
a)Yukarıdaki şiirlerden hareketle Fecr-i Ati ve Millî Edebiyat ve Fecr-i Ati dönemi şiirlerini karşılaştırınız.
b)Yukarıdaki “Yaz” şiirinden hareketle Tahsin Nahit’in edebî kişiliği ve şiirlerinin özellikleri hakkında bilgi veriniz.
PUANLAMA: 1 2 3 4 5 6 7 -BAŞARILAR-
12 15 15 10 10 18 20
2007-2008 11 TM.C-SOS.B SINIFLARI 2.DÖNEM 2.T. EDEBİYATI SINAVI CEVAP ANAHTARI
C.1) 1. milliyetçi şiir 2.saf şiir 3. manzum hikâye 4+4+4=12
C.2) 1-Romanların aksine öykülerde gündelik hayattan kişiler (Ferhunde) de işlenir.
2-Realizm etkisindedir.Bunun sonucu günlük hayatta görülebilecek olay anlatılmış.
3.Cümleler uzundur
4-Yazarlar kişiliklerini gizler
5-Dili ağırdır, 5 x 3 = 15
6-Üslup süslüdür.
7-Tasvirler süs olsun diye yapılmaz.İç tasvir de önem kazanır.
8-Öyküler de mekan olarak genelde İstanbul’da geçer.
C.3) a) Hayal-gerçek çatışmasıdır. 5
b) Tasvirler süs olsun diye değil kişileri daha iyi anlatmak için yapılır.İç tasvir de önem kazanır. 3+3 = 6
c)Realist öykü 4
C.4) Parnasizm 10
C.5) Aşağıdaki eserlerin yazarlarını yazınız 5 x 2 = 10
a)Türk Sazı :M.Emin Yurdakul b)Üç Tarz-ı Siyaset:Yusuf AKÇURAOĞLU c)Hayat-ı Muhayyel : H.Cahit Yalçın d)Tarih-i Kadim : Tevfik Fikret e)Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar: Fuat KÖPRÜLÜ
C.6) Aşağıdaki boşlukları doldurunuz.(Soruyu üstünde yanıtlayınız.) 6 x 3 = 18
a) TÜRKÇÜLÜK akımı Millî Mücadele’nin kazanılması ve Cumhuriyet’in örgütlenmesinde rol oynamıştır.
b) Yusuf Akçuraoğlu ÜÇ TARZ-I SİYASET adlı eserinde OSMANLICILIK. akımını eleştirir.
c) İslamcılık akımını savunanlar,Osmanlı İmparatorluğunun ve Bütün İslam dünyasının kurtuluşunu,İslam bir-
liği yanında İSLAMCI RÖNESANS formülüne bağlamıştı.
d Fecr-i Ati topluluğu dağılınca AHMET HAŞİM adlı sanatçı Fecr-i ati’nin temel ilkelerine bağlı kalmış ve MİLLİ EDEBİYAT HAREKETİNE katılmamıştır..
C.7) a) MİLLİ EDEBİYAT DÖNEMİ FECR-İ ATİ ŞİİRİ
Dili sadedir Dili ağırdır,yabancı sözcükler ve tamlamalar vardır.
Üslubu sadedir Süslü bir üslubu vardır
Halk edebiyatı nazım şekilleri kullanılır Serbest nazım kullanılır ( 8 tane yapan 10)
Nazım birimi dörtlüktür. Serbest nazım kullanılır
(genelde) Hece ölçüsü kullanılır Aruz ölçüsü kulanılır 10
Sosyal ve Türklük,kahramanlık gibi temalar işlenir. Bireysel temalar işlenir
Toplum için sanat anlayışı vardır. Sanat için sanat anlayışı vardır.
Nazmın nesre yaklaştırılması pek görülmez Nazmı nesre yaklaştırırlar.
Kulak için kafiye anlayışı vardır. Kulak için kafiye anlayışı vardır.
b) Bireysel şiirler yazar. Sanat için sanat anlayışındadır.Aruz ölçüsünü kullanır.Dili ağırdır.Arapça –Farsça tamlamalar ile yüklü süslü bir üslubu vardır.”Adalar Şairi” olarak ünlenmiştir.Nazmı nesre yaklaştırır.Şiirlerinde tabiatı da işler. 10 (8 tane yapan 10)
PUANLAMA: 1 2 3 4 5 6 7 -BAŞARILAR-
12 15 15 10 10 18 20
2007/2008 Öğretim Yılı, Avanos Anadolu Lisesi, 11/A Sınıfı, Türk Edebiyatı Dersi II. Dönem II. Yazılısı
Adı, Soyadı: | No: | 02.05.2008 | NOT: |
CENK TÜRKÜSÜ
| RİNDLERİN AKŞAMI
| SEYFİ BABA … Hele yâ Rabbi şükür, karşıdan üç tâne fener Geçiyor... Sapmıyarak doğru yürürlerse eğer, Giderim arkalarından... Yolu buldum zâten. Yolu buldum, diyorum, gelmiş iken hâlâ ben! İşte karşımda bizim yâr-ı kadîmin yurdu. Bakalım var mı ışık? Yoksa muhakkak uyudu. Kapının orta yerinden ucu değnekli bir ip Sarkıtılmış olacak, bir onu bulsam da çekip Açıversem... İyi amma kapı zâten aralık... Gâlibâ bir çıkan olmuş... Neme lâzım, artık Girerim ben diyerek kendimi attım içeri, Ayağımdan çıkarıp lâstiği geçtim ileri. … |
S1. a) Yukarıdaki şiirlerin Yahya Kemal Beyatlı, Mehmet Akif Ersoy ve Ziya Gökalp’ten hangilerine ait olduğunu sebepleriyle açıklayınız.
b) Millî Edebiyat Dönemindeki farklı şiir anlayışlarını, bu anlayış farklılığının sebeplerini açıklayarak yukarıdaki şiirlerin bu anlayışlardan hangisine ait olabileceğini açıklayınız.
S2. XIX. yy’ın sonları ile XX. yy’ın başlarında Osmanlı İmparatorluğu’nda sosyal, siyasal ve edebî hayatta ortaya çıkan fikir akımlarını, bu akımların ortaya çıkış sebeplerini ve önde gelen temsilcilerini açıklayınız.
S3. Millî Edebiyat ile Fecr-i Âti Edebiyatı’nın sanat anlayışları ve eserleri arasındaki farklılıkları açıklayınız.
S4. Mehmet Fuat Köprülü’nün “Başka Milletler Ne Yapıyor?” adlı makalesindeki görüşlerini kısaca açıklayınız.
S5. Aşağıdaki açıklamalara uygun eser, yazar veya kavramları karşılarına yazınız.
Ø Türk Edebiyatında ilk Mutasavvıflar ve Türk Edebiyatı Tarihi kitaplarının yazarı:
Ø Şiirlerde ses uyumu, müzikalite ve şekil mükemmelliğinin önemini savunan sanat akımı:
Ø 1877-1908 yılları arasında II. Abdülhamit’in sıkı yönetim dönemine verilen ad:
Ø Aşk-ı Memnû, Maî ve Siyah adlı eserlerin Servet-i Fünûn dönemi yazarı:
Ø 1909-1912 yılları arasında faaliyet göstermiş edebî dönem:
Ø Dilber adlı esir bir kızın içler acısı macerasını konu alan esaret temalı, Sami Paşazade Sezai romanı:
Ø Moupassant tarzı olarak da bilinen, klasik yapı unsurları ile kurulu hikaye türü:
Ø R. Mahmut Ekrem’in abes-muktebes kafiyesine şiddetle karşı çıkmış eski edebiyat taraftarı şâir:
Ø Türkleşmek İslamlaşmak Muasırlaşmak ve Türkçülüğün Esasları’nın Milli Edebiyat dönemi yazarı:
Ø Safahat adlı yedi bölümden oluşan eserin şâiri:
SORU | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Yazım ve noktalama kurallarına uyunuz. |
PUAN | 15+20 | 20 | 10 | 15 | 20 | Süre bir ders saatidir. Başarılar dilerim. Çetin YUR |